האם ובניה 22, גיבתון

איך אימון אישי יכול "להילחם" בהתמודדות עם לחץ של בני נוער

ישנם לא מעט תחומים שמלחיצים בני נוער בגיל ההתבגרות. הקומבינציה של אחריות אישית, לחץ חברתי ופערים בין ציפיות החברה ליכולות האישיות שלהם בפועל. תוסיפו את עולם המבוגרים שכל הזמן אומר להם מה לעשות או לא לעשות, מה נכון בשבילם ומה פחות. הצטברות של סטרס יכולה להשפיע על כל תחומי החיים אם לא נותנים לו את תשומת הלב הנכונה. המצב הבריאותי, הנפשי, מערכות יחסים של המתבגרים ובכלל תחושת הרווחה הכללית של בני נוער.

כהורים, תמיד תוכלו לפעול כדי להתמודד עם הלחץ שהמתבגר/ת שלכם חווים. אימון אישי לבני נוער יכול לעזור ולספק לכם ההורים תמיכה והכוונה במפת הדרכים של בני נוער כשהם לחוצים.

מה הסימנים ללחץ אצל בני נוער?

לחץ יבוא לידי ביטוי במגוון דרכים. הלחץ מתאים את עצמו בהתאם לכל נער ונערה אך יש מספר סממנים ברורים לכך שהמתבגר/ת נאבקים בתחושת חרדה או לחץ.

מצב בריאותי לקוי: בני נוער עלולים להיות חולים לעיתים קרובות (או להיות לא במיטבם לעיתים קרובות), מתלוננים באופן קבוע על כאבי ראש או כאבי בטן.

תזונה לקויה: אכילת יתר או חוסר תיאבון מעידים על הצורך של בני נוער להוריד סטרס.

אחריות אישית ירודה: בני נוער לחוצים או חרדים יתחילו להזניח את הלימודים, שיעורי הבית, מטלות הבית, משימות שיש להם לעשות.

התנהגות שונה: נער או נערה שמרגישים שקטים יותר מהרגיל, או בילוי זמן רב יותר בתוך הבית, שוהים או דורשים בקרבתכם. ומאידך, נטייה להתרפצויות זעם, לתגובות כועסות. רף היכולת של בני נוער לשמור על איפוק הוא נמוך מאוד כאשר הם לחוצים, וזה יכול לבוא לידי ביטוי גם על הדברים הכי קטנים ולא קשורים.

שינה לקויה: כולנו מכירים את השפעת השינה על היומיום שלנו. בני נוער זקוקים לשמונה שעות שינה בממוצע. מחסור בשעות שינה עלול להביא ללחצים או חרדות אצל בני נוער.

 

לעיתים קרובות בני נוער פשוט רוצים אוזן קשבת, מישהו שיבין אותם בלי הורה שיפריע וייתן להם פתרונות ועצות לאיך ומה לחשוב או לעשות. מאמן אישי לבני נוער הוא בעל פניות מקצועית, כך שהנער/ה לא מרגישים שיפוטיות, מה שיוצר מרחב בטוח ליצירת דיאלוג כנה ופתוח.

שיחות מסוימות בין בני נוער ומבוגרים עלולות להיות מורכבות כאשר רגשות אישיים מעורבים ומפריעים, כך שמאמן אישי יכול להיות הכלי המושלם לתיווך ולתקשורת פתוחה וכנה.

בין בית ספר, הבית, מערכות יחסים, חברים, מבחנים ובגרויות, עבודה, חוגים, קבלת רישיון נהיגה וכל שאר האתגרים שעומדים בפני בני נוער, קשה להתמודד עם לחץ כשאתה לא באמת מה המקור שלו ולכן החיים יכולים להרגיש כאילו הם יוצאים מכלל שליטה.

במקום נטול הסחות דעת ועם מעט הדרכה מקצועית, בני נוער יכולים להבין מה באמת מפריע להם, ויחד עם המאמן אישי למצוא אסטרטגיה מתאימה לפתור את זה.

 

אם זה נשמע טוב, בואו נדבר! שיחה טלפונית קצרה איתי, תעזור לך לקבוע אם צרכי הנער/ה שלך והגישה שלי כמאמן אישי לבני נוער הם המתאימים ביותר.

דילוג לתוכן