האם ובניה 22, גיבתון

אימון אישי לבני נוער

לבני נוער יש הרבה מתח בחיי היומיום שלהם, פלוס כמה מבוגרים שאומרים להם כל הזמן מה לעשות ולא לעשות.

למעט מאוד בני נוער יש את מה שהמחקרים טוענים שהם צריכים בחייהם: מבוגר משמעותי שיכול לעזור להם להבין מי הם ומה הם הכי צריכים ואז ליצור תכנית פעולה כדי להגשים את המטרות שלהם. 

מחקרים מראים כי נדרשים לפחות חמישה מבוגרים משמעותיים (שאינם הורים) שילוו את המתבגר/ת במהלך תקופת ההתבגרות שלהם. מאמן אישי לבני נוער הוא מבוגר משמעותי נוסף שמבטיח לך מקצועיות ומיומנות עם ניסיון החיים הדרוש כדי לעזור למתבגר/ת שלך להתקדם למקום טוב יותר בחיים שלהם.

כמאמן אישי לבני נוער זה מה שאני עושה, תוך כדי העצמה וקשר אישי, אני עוזר לנער/ה להוריד את רמות החרדה והלחץ ולבנות את הביטחון העצמי, הדימוי העצמי והמודעות האישית לחוזקות והערכים שלהם. 

איך אימון אישי לבני נוער עובד?

בני נוער מעט חוששים או חסרי סבלנות כשהם נכנסים לראשונה דרך דלת הקליניקה שלי או מביעים התנגדות במהלך המפגש. הם מרגישים לא בטוחים עדיין, לא מבינים בדיוק למה הם כאן, והם מאמינים שאימון אישי זו עוד דרך חדשה ומוזרה של ענישה שנועדה לאמלל אותם או לומר להם שהם "הבעיה". המטרה הראשונה שלי היא לייצר את המרחב הבטוח והפתוח כדי לאפשר לנער/ה להכניס היגיון בתוך השיגעון שאותו הם חווים. להרגיע. ברוב המקרים, הנער/ה מתחילים להרגיש סקרנות ומבינים שזה לא בדיוק מה שחשבו או סיפרו להם ושיש להם מקום אותנטי, ללא שיפוטיות וללא ביקורתיות לדבר על הדברים שמתרחשים בחייהם.

ישנם הורים ו/או בני נוער שמעולם לא שמעו על מאמן אישי לחיים או שהכירו בעיקר טיפולים פסיכולוגיים או טיפול תרפויטי מכל סוג שהוא ואני מסביר להם שהאימון מעניק לבני נוער מקום בטוח ואישי עבורם ללמוד כלים ומיומנויות חדשות, לחשוב בצורה חיובית, לשאול את השאלות הנכונות עבורם, ולקבל את הביטחון שהם צריכים כדי לחיות ולהתמודד עם אתגרי גיל ההתבגרות והחיים בכלל.

כהורה, קשה מאוד לקבל החלטה מה הדרך הנכונה והמקדמת ביותר עבור הילד/ה. תחושת הבטן היא לרוב המקור הטוב ביותר לדעת מה נכון. אם משהו מרגיש לכם לא נוח או יש לכם תחושה לא טובה, כדאי שתקשיבו לעצמכם ותחקרו יותר לפני שתקבלו החלטה. לעיתים קרובות, הורים ימתינו עד שהנער/ה שלהם יחוו משבר או שיתרחש אירוע חריג לפני שיפנו לעזרה. דרך החשיבה היא לרוב ש"יהיה בסדר", "זה יעבור", "גם אני הייתי שם, זה עובר", כי אין באמת דרך לקבוע או לדעת מה הוא "נורמלי" או "לא נורמלי" עבור המתבגר/ת שלכם. לפעמים זה מרגיש שהילד/ה על הגל הנכון ואז יש "נפילה" לא מובנת של 2 צעדים אחורה, ואז מה עושים?! העצה הכי טובה שלי היא שאם אתם מודאגים מהמתבגר/ת שלכם והדאגה נמשכת יותר משבוע או שבועיים, הגיע הזמן למצוא תמיכה נוספת.

אימון יכול לסלול את הדרך…

עולה לי לראש כרגע, נער שהתמודד עם שימוש בסמים (שפגעו בו ובמגוון תחומי החיים שלו) וסירב בכל תוקף להיפגש עם איש טיפול מקצועי כי המחשבה שמישהו ינסה ל"תקן" אותו הייתה בלתי נסבלת בעיניו. אמא שלו הציעה לו להיפגש איתי, למפגש אחד בלבד, היא הסבירה לו שיש לי סיפור מעניין שהוא צריך לשמוע ואולי יקח משהו לעצמו כדי שירגיש טוב יותר. 

במהלך המפגשים שלנו, בנינו את מערכת היחסים והאמון בינינו והבנתי שהוא אכן זקוק למענה טיפולי מקצועי. בזכות ההתקדמות והאמון שנוצר, יכולתי להסביר לו את החשיבות של מענה טיפולי אחר במקרה שלו. באותו ערב, שיתף את אמא שלו שייתכן שיצטרך להיפגש עם מטפל, אבל שהוא לא מוכן לקחת כדורים. זו הייתה פריצת דרך אדירה. היום, הנער עובד וחזר למסלול הלימודים, מערכת היחסים שלו עם המשפחה השתפרה והוא לא מפסיק להציב לעצמו מטרות. 

בני נוער לרוב מתנגדים לייעוץ או טיפול (זה לוקח אותם למקום שמשהו בהם לא תקין) והרעיון לראות מאמן אישי ברוב המקרים מרגיש פחות מאיים.

דמיינו את גיל ההתבגרות שלכם? עם מה אתם התמודדתם? 

מה היה קורה לו היה לכם מאמן אישי שיעזור לכם במהלך אותה תקופה, איך זה היה מרגיש לכם? שימוש היום במאמן אישי למען הילד/ה שלכם ככלי משמעותי לחיים יכול למנוע שהילד/ה הזדקקו לטיפול בעתיד. אני יודע שבשבילי, זה היה עושה את כל ההבדל והעולם שלי היה נראה ומרגיש אחרת.

טיפול, ייעוץ או כל סוג טיפול תרפויטי אחר הוא המענה הטוב ביותר עבור בני נוער שנמצאים במשבר או מסוכנות. אם ילדכם מתמודד עם פגיעה עצמית או בעל מחשבות אובדניות, טיפול קליני הוא הבחירה הנכונה. לאחר קבלת מענה מסוג זה, ניתן לשקול אימון אישי כדרך לעזור לנער/ה לצבור ביטחון ולהתקדם.

הנה טבלה שימושית להבדלים בין טיפול לבני נוער לאימון אישי לנוער. המתאמנים שלי מוצאים בזה מידע מועיל.

 

טיפול

אימון אישי

תפקיד

המטפל הוא המומחה והאחראי.

המתאמן הוא המומחה והאחראי לתוכן והמאמן הוא המומחה של התהליך.

רעיון כללי

לתקן את מה שפגום או שבור

העצמה ופיתוח מה שחזק אצל המתאמן

מיקוד

מתמקד באירועים ורגשות מהעבר

מתמקד בעשייה ובבניית העתיד

מטרה

לרפא תפקוד לקוי ואת החולי הנפשי

לעזור למתאמן להשתפר ולהתקדם

תהליך

חקירת שורש הבעיה

מתמקד בפתרון בעיות

הנחת היסוד

המטופל זקוק לריפוי

המתאמן הוא סך כל חלקיו

הדרך להצלחת התהליך

העלאת החלקים הלא מודעים למודע

עבודה עם המוח הקדמי החושב (עם המודע)

שיטה

פתרון פנימי לכאב ושיחרור דפוסים ישנים

התמודדות ושיחרור גורמים מעכבים ולמידת דפוסים חדשים לפעולה, מחשבה והתנהגות

שאלות

עיסוק בשאלה "למה אני?"

המאמן הוא המומחה לשאלות. מי אתה? לאן היית רוצה להגיע? איך היית רוצה שהעתיד שלך ייראה?

אימון אישי מיועד לבני נוער מגילאי 12-20

מפגשי האימון מתקיימים אחת לשבוע, (פנים אל פנים או אונליין) וכוללים בין 12-16 מפגשים שמשכם כ-45 דקות עד שעה. אני מאמין שההורים הם חלק משמעותי מהמסע של המתבגר/ת ובנוסף אני מקיים במהלך התהליך האימוני, מפגשי הדרכה להורים.
במהלך המפגשים אני עוזר לנער/ה לזהות ולהעריך את תחומי החיים השונים. למצוא את הטוב והחיובי ביומיום שלהם, לשפר ולחזק את הניהול, המודעות והביטחון העצמי שלהם, לדעת להקשיב לעצמם ולסביבה, לשפר מיומנויות חברתיות, אורח חיים בריא, ואת התקשורת בתוך המשפחה, לקבל החלטות ולבחור נכון יותר ובעיקר איך להיות טובים יותר לעצמם ולאחרים. אנו יוצרים יחד תמונה מיטבית עתידית של היומיום לבניית תקווה, מציבים יעדים קטנים ומכוונים להגשמת הצרכים שלהם.
לאורך הדרך אנו חוקרים את המרכיבים האישיים ההופכים את הילד למי שהוא – חוזקות, ערכים ואישיותם – והופכים את הקשיים והחולשות שלהם לכלים ליצירת חיים טובים יותר.

* חשוב לציין כי לא ניתן להכריח מתבגרים לקיים תהליך אימוני, המוטיבציה לשינוי ושיפור צריכה להגיע מהם. ניתן לעודד ולהסביר כי מטרת האימון היא לא "לתקן" אותם אלא לתת להם ארגז כלים שיוכל לעזור להם להתמודד עם אתגרי היומיום במרחב בטוח ובעיקר שייתן להם להיות מי שהם בדרך הכי אותנטית שיש.

הנושאים הדומיננטיים ביותר בקליניקה שלי הם מתנת הקשב וריכוז, מיומנויות חברתיות, דימוי וביטחון עצמי, קשר עם הורים, לחץ, מצבי סיכון ,סמים ואלכוהול, סקס ומערכות יחסים, שליטה בכעסים, ניהול זמן, חוסר מוטיבציה ללמידה/ נשירה ממסגרות, ורשתות חברתיות.
פגישות האימון שלי אף פעם לא דומות אחת לשנייה, אבל אם הייתי צריך לבחור את הנושאים המרכזיים של אימון ומנטורינג לבני נוער, אלו הם הנושאים שהייתי בוחר. אבל מעבר לאלה, אין גבול לנושאים שמאמן אישי יכול לעבוד איתם.

אני מגיע מוכן לכל פגישת אימון אבל העדפה שלי היא לבוא כ"מיכל ריק" ולמלא אותו בכל מה שקורה בחייהם של הנער/ה. הידיעה שהנער/ה יכולים לדון איתי על כל נושא ולסמוך על כך שיקבלו את המענה הנכון, מייצרת תחושה חיובית ובטוחה להורים. הניסיון והידע שלי תורמים לי רבות ב"קריאת הרמזים בין השורות", לזהות את שורש האתגר ולתת למתבגרים את הכלים הרלוונטיים להם.

המלצות

אם זה נשמע טוב, בואו נדבר! שיחה טלפונית קצרה איתי, תעזור לך לקבוע אם צרכי הנער/ה שלך והגישה שלי כמאמן אישי לבני נוער הם המתאימים ביותר.

דילוג לתוכן