האם ובניה 22, גיבתון

תקופת הקורונה מלחיצה, הצעירים בסכנת נשירה

המאמן אישי של בני נוער סבור כי תקופת הקורונה השפיעה עליהם לשלילה, והם עלולים לחוות משבר. להורים הוא ממליץ לעבור הדרכה הורית

"שלושה גורמים הביאו לפגיעות אצל בני הנוער", אומר לנדסמן, "חוסר ודאות, המקום החברתי והקשר עם ההורים. גם ככה התקופה הזו מאופיינת בכאוס פנימי ובלבול. אני צופה שיהיה איזשהו סוג של פוסט טראומה מהקורונה והניסיון יהיה להחזיר את הגלגל לאחור. זה יהיה אתגר כי ילדים כרגע נמצאים בסכנת נשירה", כך הוא מסביר. 

לדברי לנדסמן, במחצית הקודמת המורים היו סלחנים כלפי בני הנוער, שהיו בשיא תקופת הקורונה והסגר הראשון, אך כעת מצופה מהם להביא הישגים, זאת למרות שרק לאחרונה חזרו לסוג מסוים של שגרה.

כעת בני הנוער לומדים בחלק מהזמן בבית ובחלק ממנו בבית הספר, וברחובות ניתן לראות אותם מסתובבים בעיר בקפסולות ומבצעים משימות במהלך יום הלימודים. 

"יש ציפייה שהילד יעשה את זה לבד. הכל מתבלגן, נושא ניהול הזמן, גם ברמה של לשים שעון מעורר, זה לא תמיד עובד".

יש שאומרים שמדובר על דור אבוד.

"זה לא דור אבוד. יש להם יכולות וחוזקות, אבל כשסוגרים אותם בחדר עם הזום הם מתחילים לחשוב על מה שאין ולא על מה שיש", מסביר לנדסמן ומזהיר מפני פוסט טראומה בעוד כחצי שנה אצל בני הנוער. 

לדבריו, בני הנוער רוצים לסיים את הבגרויות אבל לא יודעים איך לעשות זאת במציאות החדשה שנוצרה. 

"הורים צריכים לתקשר, לדבר בגובה העיניים ולשאול מה שלומם, וגם לא להסתפק בתשובות לקוניות", אומר לנדסמן. "בני נוער לא אוהבים שמרצים להם. כדאי לשאול שאלות, להביע עניין וסקרנות, לעזור להם להכיר את החוזקות שלהם, והעבודה צריכה להיות בבית. היא לא יכולה להיות חיצונית. בנוסף, אני ממליץ למי שיכול לקחת הדרכה הורית כדי לקבל כלים להעצמת בני הנוער".

לכתבה:
https://rehovot.mynet.co.il/local_news/article/By73zNS2P

אם זה נשמע טוב, בואו נדבר! שיחה טלפונית קצרה איתי, תעזור לך לקבוע אם צרכי הנער/ה שלך והגישה שלי כמאמן אישי לבני נוער הם המתאימים ביותר.

דילוג לתוכן